Strona główna > Płatności w różnych walutach > Rozwój e-commerce szybszy, niż przypuszczano

Szacuje się, że już 20 milionów Polaków płaci za rachunki poprzez Internet. Chętnie odwiedzamy sklepy internetowe, przeglądamy i kupujemy produkty. Lubimy wygodę, dlatego cenimy sobie błyskawiczne płatności, które oferują najwięksi operatorzy w Polsce. Rozwój e-commerce związany jest z płatnościami internetowymi i zmierza ku zmobilizowaniu (mowa o m-płatnościach, płatnościach mobilnych) całego rynku.

Co dziś może m-kupujący?

Osoby kupujące w sieci nie muszą się już martwić w zasadzie niczym. Marka Dotpay (największy w Polsce operator szybkich przelewów online) wprowadziła możliwość sprzedaży ratalnej i odroczonej, a ponadto oferuje ponad 200 kanałów sprzedaży. Dzisiaj m-kupujący mogą zamówić towar i zapłacić za niego dnia kolejnego. Mogą też rozpocząć zakupy na urządzeniu mobilnym, a sfinalizować je w domowym zaciszu.

A będzie mógł jeszcze więcej

Rozwój e-commerce dąży do sytuacji, kiedy każdy konsument przy pomocy zwykłego smartfonu będzie mógł zrobić zakupy w hipermarkecie. Póki co kilka sieci oferuje taką możliwość, bo stać ich na spersonalizowanie bramek płatności, a ich witryny są responsywne. W przyszłości czeka nas standard w tym aspekcie, bo nie ma na w Polsce sklepu, który by nie marzył o globalizacji swojej marki i transgranicznej sprzedaży.

Jak widzicie, rozwój e-commerce jest błyskawiczny i dąży do mobilności w każdym aspekcie zakupów. Mamy dopiero drugą połowę Marca, a widzimy taki rozwój, jakiego e-commerce nie zanotowało przez cały 2015 rok.