Strona główna > Mobile > Omnichannel - wielokanałowość napędza sprzedaż

Wyobraź sobie, że stoisz w sklepie stacjonarnym z piękną biżuterią. Nagle wyciągasz z kieszeni smartfona i wchodzisz na stronę internetową salonu jubilerskiego, w którym obecnie stoisz. Przeglądasz produkty za pośrednictwem witryny i możesz bez problemu dodawać produkty do koszyka. W pewnym momencie musisz wyjść, dlatego porzucasz stronę jubilera i wracasz do niej za kilkanaście minut. Po kilkunastu minutach jesteś już w innym miejscu i korzystasz nie ze smartfona, ale tabletu - ponownie wchodzisz na stronę jubilera i widzisz, że Twój koszyk ma tyle samo produktów, ile miał wcześniej. Pomimo, że siedzisz w kawiarni pięćdziesiąt metrów od salonu jubilerskiego - przeglądasz jego produkty za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Widzisz ten sklep z daleka i dokonujesz transakcji. Kupujesz żonie pierścionek i płacisz mobilnie.

Czy teraz już wiesz, czym jest omnichannel

Dostosowanie swojej witryny sklepowej, a już zwłaszcza responsywności i metod płatności do urządzeń mobilnych jest krokiem niezbędnym dla osób, które chcą sprzedawać masowo. Zauważ, że w pierwszym akapicie podaliśmy przykład jednego sklepu, ale widzianego z trzech różnych punktów: stacjonarnego, strony internetowej i mobilnej.

Dlaczego ten jubiler sprzeda więcej od innych?

Ponieważ zadbał o kanały dostępu do jego firmy. Klienci miejscowi mogą go odwiedzić, zaś mobilni kupować za pośrednictwem komputera lub urządzeń mobilnych. Jeśli każdy z kanałów przyniesie jubilerowi jednego klienta, sprzeda on trzy razy więcej produktów, niż gdyby prowadził jedynie sprzedaż stacjonarną.

Wielokanałowość, czyli dostępność sklepów dla klientów definiuje poziom sprzedaży i zainteresowania. Jeśli planujesz otworzenie swojego własnego sklepu internetowego, to postaraj się zrobić to samo, co właściciel salonu jubilerskiego, a z pewnością zarobisz więcej, niż przypuszczałeś wcześniej.