Strona główna > E-commerce > Czy Polacy są gotowi do zakupów online?

Wyniki raportów przedstawione przez Gemius mówią same za siebie - blisko 54% Polaków kupuje online i ceni sobie tą formę zakupów. 37% wybiera do zakupów smartfona, a 24% osób korzysta z tabletu. Czy czeka nas era zakupów online? Nie, ponieważ ona już trwa w najlepsze!

Kupują wszyscy

Polacy mają to do siebie, że do każdej nowości lubią się przyzwyczajać. W przypadku e-zakupów nie było potrzeby badania rynku, ponieważ nawet osoby starsze regularnie robią zakupy w sieci. Wpływ na ten stan rzeczy ma obecność operatorów szybkich przelewów online, którzy gwarantują błyskawiczne przelewy o każdej porze dnia i nocy. W związku z tym aż 90% m-kupujących deklaruje, że dokona w tym roku przynajmniej jednego zakupu mobilnego. Warto dodać, że skoro mowa o Dotpay, to zasięg tego operatora wynosi 60% udziałów w rynku.

Komfort najważniejszym kryterium

Dlaczego kupujemy online? Ponieważ cenimy sobie komfort i szybkość dopięcia transakcji. Większość sklepów dba o responsywność i są dobrze odbierane przez urządzenia mobilne. Jako, że 1/3 ruchu w sieci generowana jest za pośrednictwem smartfonów i tabletów, responsywne i spersonalizowane bramki płatności tylko usprawniają transakcje. Wbrew pozorom nie tylko młodzież decyduje się na zakupy w sieci. Z badań mShopper (wydanie z sierpnia 2015 roku) wynika, że osoby starsze także kupują i co lepsze - wydają więcej pieniędzy!

Jesteśmy gotowi

Tak, Polacy są zdecydowanie gotowi na zakupy w sieci. Co więcej, sam 2015 rok przyniósł ponad 17,7 miliarda złotych dochodów z tytułu sprzedaży internetowej. To wielkie liczby i z roku na rok będą wzrastać, ponieważ dotarliśmy do etapu, gdzie możemy kupować wszystko i wszędzie przy pomocy niewielkiego smartfona, którego trzymamy w kieszeni.